Критерії, правила та процедури оцінювання


 Оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 3 класах відбувається рівневою оцінкою.

Рівень результату навчання визначають з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами :  П – початковий рівень; С – середній рівень; Д – достатній рівень; В – високий рівень .

Оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його / її батьків ( або осіб, що їх замінюють). Інформування батьків про результати навчання може відбуватись під час індивідуальних зустрічей , шляхом записів оцінювальних суджень у робочих зошитах учня/ учениці, інших носіях зворотного зв’язку з батьками ( паперових, електронних щоденниках учнів тощо) , фіксації результатів навчання у свідоцтвах досягнень учня/ учениці .

У межах формувального оцінювання за результатами опанування певної програмової теми/ частини теми ( якщо тема велика за обсягом)/ кількох тем чи розділу протягом навчального року проводяться тематичні діагностувальні роботи.

   Тематична діагностувальна робота є засобом зворотного зв’язку стосовно опанування учнями частиною очікуваних /обов’язкових результатів навчання з метою оперативного регулювання та коригування освітнього процесу задля підвищення його ефективності.

Діагностувальні роботи можуть бути усними чи письмовими, у формі тестових завдань чи комбіновані, можуть передбачати практичну роботу тощо.

  Протягом року запропоновані види навчальних завдань у діагностувальних роботах можуть повторюватись.

   Завдання діагностувальних  робіт добираються таким чином, щоб результат навчання, який оцінюють на даному етапі навчання, можна було чітко визначити за результатами виконання завдання.

     Протягом року запропоновані види навчальних завдань у діагностувальних роботах можуть повторюватись. Кількість разів уміщення одного i того ж навчального завдання (кількість аудіювань, диктантів тощо) учитель може визначати з урахуванням особливостей формування певного очікуваного результату навчання та стану його досягнення учнями. 3 урахуванням дидактичної доцільності діагностувальна робота може бути представлена у тестовій формі й містити тестові завдання закритого i відкритого типів.

     Тематичні діагностувальні роботи з предметів вивчення таких освітніх галузей, як «Технологічна», «Інформатична», «Мистецька» i «Фізкультурна», а також з курсів за вибором, зазвичай, не проводять.

     Кількість тематичних діагностувальних робіт з різних предметів вивчення/інтегрованих курсів мас бути дидактично обгрунтованою. Їx планують через кожні 16-20 навчальних годин опрацювання програмового матеріалу.

      Результатами оцінювання тематичних діагностувальних робіт є оцінювальні судження з висновком про сформованість кожного результату навчання, який діагностується на даному етапі навчання. Оскільки тематична діагностувальна робота може містити завдання різних рівнів реалізаціі навчальної діяльності, то для формулювання оцінювального судження рекомендовано характеристику результату навчання співвідносити з оріентовними рамками оцінювання з урахуванням видів діяльності, водночас рівня результату навчання учня не визначати.

   Оцінювальні судження за результатами тематичного оцінювання рекомендовано фіксувати у зошитах для тематичних діагностувальних робіт, на аркушах з роботами учнів до наступного уроку з того предмета вивчення, на якому виконували роботу, та повідомляти учням та їхнім батькам.

Обсяг діагностувальних робіт визначають з розрахунку прогнозованого часу на виконання окремих завдань учнями, з урахуванням їхньої готовності до виконання того чи іншого завдання. У 3 класі тривалість виконання діагностувальної роботи не повинна перевищувати 35 хв (із 40 хв уроку 5 хв інструктаж, 35 хв – виконання роботи). 

Протягом навчального дня рекомендовано проводити не більше 1 діагностувальної роботи. З метою уникнення збігів часу проведення діагностувальних робіт терміни необхідно враховувати і узгоджувати під час календарно-тематичного планування. формувального оцінювання. 

  Об’єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учня/учениці за рік. Під час підсумкового оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів загальної середньої освіти.

      Основою для підсумкового оцінювання результатів навчання за рік можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв'язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання.     Рекомендовано визначати підсумкову оцінку за рік з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання. Підсумкове тематичне оцінювання здійснюється вербально за результатами виконання діагностичних робіт.

      Підсумкове оцінювання за рік з предметів вивчення таких освітніх галузей, як «Технологічна», «Інформатична», «Мистецька» i «Фізкультурна» здійснюється шляхом узагальнення даних, отриманих під час формувального оцінювання, з урахуванням динаміки формування результату навчання. 

    Підсумкову (річну) оцінку рекомендовано визначати з урахуванням індивідуалізованої діагностувальної роботи (якщо така проводилась) за умови, якщо виконання індивідуалізованої діагностувальної роботи засвідчує покращення результату навчання. Підсумкову (річну) оцінку фіксують у класному журналі i свідоцтвах досягнень учнів.

    У свідоцтві досягнень учня рекомендовано надавати розгорнуту характеристику результатів навчання учня/учениці, здобутих протягом навчального року.

Оригінал свідоцтва досягнень надається батькам, а його завірена копія зберігається в особовій справі учня в школі.


Немає коментарів:

Дописати коментар

                                              Поради батьки. Як поводитись під час війни з дітьми.  Зберігайте спокій. Дитина у сприйнятті с...